We have limited Portuguese content available. View Portuguese content.

Kate Donaldson joins Bain & Company’s UK private equity practice as a partner

Kate has more than 30 years of experience driving commercial transformation for both private equity portfolio companies and corporate clients

• março 03, 2021

Kate Donaldson joins Bain & Company’s UK private equity practice as a partner

LONDON – March 3, 2021– Kate Donaldson, an expert in commercial transformation with more than three decades of experience, has joined Bain & Company’s private equity team as a partner. She will be based in the firm’s London office to lead Bain’s commercial excellence work with private equity portfolio companies.

Kate has significant hands-on expertise in the areas of salesforce effectiveness and transformation, sales strategy, go-to-market improvement, sales incentive assessment and redesign and organisational transformation.

Prior to joining Bain & Company, Kate was a partner and managing director at Alvarez & Marsal where she was the practice lead for commercial transformation. She managed commercial operations due diligence and commercial excellence for private equity clients as well as commercial transformation projects in the corporate space. Over the course of her career, she has worked across multiple sectors including consumer products, industrials, healthcare, transportation and logistics. Prior to consulting, Kate also served as an operating partner at a private equity firm in charge of sales and marketing assistance.

“We are helping our clients change the way they think about and execute their commercial effectiveness strategies to retool and emerge stronger from these turbulent times,” said Mark Kovac, the global head of Bain & Company’s B2B Commercial Excellence team. “Kate brings tremendous experience and will provide pragmatic, action-oriented recommendations on how companies should address key opportunities, such as B2B salesforce mobilisation and the associated change management challenges.”

Editor's Note: To arrange an interview, contact Aliza Medina at aliza.medina@bain.com or +44 207 969 6480

Sobre a Bain & Company

Somos uma consultoria global que auxilia empresas e organizações a promover mudanças que definam o futuro dos negócios. Com 63 escritórios em 38 países, trabalhamos em conjunto com nossos clientes, como um único time, com o propósito compartilhado de obter resultados extraordinários, superar a concorrência e redefinir indústrias. Complementamos nosso conhecimento especializado integrado e personalizado com um ecossistema de inovação digital a fim de entregar melhores resultados, com maior rapidez e durabilidade.

Com o compromisso de investir mais de US$1 bilhão em serviços “pro bono”, em 10 anos, usamos nosso talento, conhecimento especializado e percepção em prol de organizações que enfrentam atualmente os desafios urgentes relacionados ao desenvolvimento socioeconômico, meio ambiente, equidade racial e justiça social. Recentemente, recebemos a classificação ouro da EcoVadis, plataforma líder em classificações de desempenho ambiental, social e ético para cadeias de suprimentos globais, o que nos coloca entre os 2% melhores de todas as companhias.

Desde nossa fundação em 1973, medimos nosso sucesso pelo de nossos clientes e temos o orgulho de manter o mais alto nível de satisfação em nossa indústria. Saiba mais em www.bain.com.br e em nosso LinkedIn Bain & Company Brasil